הלם בבריטניה: אחרי ג'ונסון גם נייג'ל פראג' פורש במפתיע

    שלמה ריזל No Comments on הלם בבריטניה: אחרי ג'ונסון גם נייג'ל פראג' פורש במפתיע

    אחרי שהוביל לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי – ראש מפלגת עצמאות לבריטניה פורש במפתיע • "אף פעם לא הייתי פוליטיקאי מקצועי" • ימשיך כחבר בפרלמנט האירופאי

    צילום: צילומסך
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נייג'ל פראג' מנהיג מפלגת העצמאות הבריטית (UKIP), שבשל החשש מכוחו הפוליטי העולה, החליט ראש הממשלה קמרון לצאת למשאל העם על עתיד בריטניה, הפתיע היום את האומה הבריטית כשהודיע על התפטרותו מראשות המפלגה.

    פראג', אחד התומכים הגדולים ביותר של ישראל בבריטניה ומי שנחשב לאדריכל הניצחון של ההתנקות מהאיחוד האירופי, הודיע כי הסיבה ליציאה היא כיוון שעשה את שלו לאחר מאבק בן 30 שנה. "אף פעם לא הייתי פוליטיקאי מקצועי ואף פעם לא רציתי להיות. המטרה שלי בפוליטיקה הייתה להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי". אמר פראג'. לא ברור מי יחליף אותו בראשות המפלגה שאמורה להמשיך ולהתחזק.

    בשבוע שעבר הגיע פראג' לפרלמנט האירופי בו הוא חבר ונשא נאום עוקצני במיוחד: "כשהגעתי לכאן לפני 17 שנים ואמרתי שאני רוצה להוביל קמפיין כדי שבריטניה תצא מהאיחוד האירופי, כולכם צחקתם עליי. אתם לא צוחקים עכשיו, נכון? הסיבה שאתם מתוסכלים וכועסים היא מכיוון שאתם, כפרויקט פוליטי, בהכחשה. אתם מכחישים שהמטבע שלכם נכשל, רק תראו את יוון ושאר המדינות לאורך הים התיכון". חברי הפרלמנט הגיבו שוב בכעס, אך זה לא מנע מפרג' להמשיך: "הסיבה העיקרית שבריטניה הצביעה כפי שהצביעה, היא כי לא סיפרתם את האמת לבריטים או לשאר האירופים, הצגתם מצג שווא שיש אחדות פוליטית. כשב-2005 הצביעו בצרפת והולנד נגד אותה אחדות פוליטית כביכול, התעלמתם מהם".



    0 תגובות